Jutro rozpoczynają się jedne z największych targów motoryzacyjnych na świecie – Pekin Auto Show 2014. Luksusowa marka samochodów Mercedes przygotowała na ten dzień nowy, ekskluzywny model o nazwie MLC, który ma zdetronizować swoich dwóch największych rywali BMW X6 i Audi Q7 w segmencie „prestiżowe auto SUV-coupe”.
Hybryda dwóch typów nadwozia SUV i coupe jest stosunkowo nowym rozwiązaniem. SUV to skrót od angielskiej nazwy „sport utility vehicle” czyli samochód sportowo-użytkowy. Natomiast coupe (z jęz. francuskiego „ścięty”) to nadwozie bardziej osobowe, posiadające 2 drzwi, charakteryzujące się opływową i płaską stylistyką, kojarzącą się z autami sportowymi. Tyle, jeśli chodzi o suche definicje. Połączenie tych dwóch typów nadwozi to odpowiedź producentów samochodów na rosnące potrzeby klientów, którzy chcieliby mieć w swoim garażu luksusowe auto wyglądające na silne, męskie, terenowe, ale ze sportowym zacięciem i aerodynamiczną sylwetką.
Wszystkie sekrety najnowszego Mercedesa niemiecki koncern wyjawi dopiero jutro, jednak już dzisiaj wiadomo, jak wyglądał będzie najnowszy model tej marki (zdjęcie). Od 7 lat, czyli od premiery pierwszego BMW X6, niemieccy konstruktorzy Mercedesa głowili się nad wypuszczeniem modelu, który pokonałby znakomite wyniki sprzedaży konkurencji. Niedawno do internetu przeciekły tzw. „concept arty” wersji MLC, czyli projekty z deski kreślarskiej grafików. Jak widać na zdjęciach, charakterystyczny przód maski utrzymany jest w tej samej stylistyce, co najnowsze projekty koncernu ze Stuttgartu, a znawcy motoryzacji dopatrują się tu inspiracji modelami dotychczasowych klas: A, C, a nawet S. Generalnie model MLC ma być sportowym SUV-em bazującym technologicznie na wcześniejszym Mercedesie ML. Większość wyposażenia nowego auta, łącznie z silnikiem, ma pochodzić z dotychczasowego, flagowego SUVa stuttgarckiego producenta. Na corocznym spotkaniu udziałowców koncernu Daimler Benz Prezes Mercedesa zapowiedział, że wersja produkcyjna modelu będzie niemal identyczna z wersją przedstawioną na concept artach. Nowy MLC ma być przede wszystkim bardzo dynamiczny, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu. – Wypuszczając po raz pierwszy prestiżowy samochód z nadwoziem SUV-coupe, chcemy pozyskać nowych klientów, którym brakowało w naszej dotychczasowej ofercie tego typu nadwozia – dodał prezes.
Jak nietrudno się domyślić, nowy Mercedes musi swoimi osiągami zdeklasować dotychczasowych rywali. Przypomnijmy, że konkurencyjne BMW X6 wyposażone jest w silniki sześcio- i ośmiocylindrowe, zarówno benzynowe, jak i dieselowskie, o pojemnościach od 3 do 4,4 litra. Jak podają raporty i opinie z rynku motoryzacyjnego, najszybszy model rozpędza się do setki w 5,4 sekundy i jest w stanie rozwinąć maksymalną prędkość 250 km/h. Te dane techniczne twórcy ze Stuttgartu znają z pewnością na pamięć. Jednocześnie doskonale zdają sobie sprawę, że aby przyciągnąć fanów samochodów terenowych typu SUV-coupe na swoją stronę, muszą dodać coś więcej. Dużo więcej. Mówi się, że najnowsze cacko Mercedesa będzie sprzedawane z nowymi rodzajami silników hybrydowych: elektryczno-benzynowych i elektryczno-dieslowych. Wisienką na torcie oferty Mercedesa mają być, podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli, podrasowane modele z logo AMG: wersja V8 z podwójnym turbodoładowaniem i pojemnością 5,5 litra oraz znacznie silniejsza, 6-litrowa wersja V12 również z podwójnym turbodoładowaniem.
Data premiery nowego modelu MLC nie jest przypadkowa. Prezentując swój luksusowy samochód już na kwietniowych targach, Mercedes chce wyprzedzić plany swojego konkurenta, BMW, który zadebiutuje z nową wersją X6 podczas sierpniowych targów motoryzacyjnych w Moskwie.
Najnowszy Mercedes – o kodowym symbolu C292 – trafi do salonów dopiero w drugiej połowie 2015 roku. Produkcja przeniesiona będzie do amerykańskich zakładów, w Tuscaloosa (Alabama).
Grzegorz Altowicz / Ekskluzyw.pl