Od 1998 roku wyprodukowano 2395 sztuk tego samochodu, który stał się legendą. Wreszcie nadeszła pora na nowe wcielenie słynnej konstrukcji z niemieckiej stajni. Oto najnowsza odsłona wyczynowego Porsche 911 GT3 Cup…
Porsche 911 GT3 Cup należy do superligi najlepszych wyścigówek – m.in. dlatego klienci prywatni najchętniej wybierają ten właśnie model do wyczynowej jazdy i startu w zawodach. 911 GT3 Cup to także najbardziej utytułowana wyścigówka świata. Pierwsze starty nowej generacji tego auta zaplanowano na początek 2013 roku w czasie serii Porsche Mobil 1 Supercup…
Tam gdzie zwykle w Porsche – z tyłu pracuje sześciocylindrowy 3,8-litrowy bokser, który daje kierowcy moc 460 KM przy 7500 obr./min. Jednostka jest o 10 KM mocniejsza od silnika montowanego w poprzednim wcieleniu 911 GT3 Cup. Silnik oddaje moc na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni sekwencyjnej. Po raz pierwszy w tym aucie biegi można zmieniać manetkami przy kierownicy – wcześniej stosowano klasyczny drążek
Nowe 911 GT3 Cup zostało uzbrojone w znacznie szersze opony marki Michelin. Slicki na przedniej osi są szersze o 2 cm, a na tylnej aż o 10 cm (270 mm z przodu 310 mm z tyłu). Zwiększony rozstaw kół i osi ma poprawić prowadzenie na limicie przyczepności
Na pokładzie nie ma bajerów i wygody – ten samochód jest dla prawdziwych mężczyzn a nie wiecznych chłopców. Liczy się lekkość i bezpieczeństwo – w kabinie wspawano nową klatkę, pojawił się nowy fotel kierowcy. Na dachu 911 GT3 Cup jest specjalny właz np. dla służb ratunkowych.
Za najtańszy model trzeba zapłacić okolicach 750 000 zł plus podatek