Za 60 tysięcy złotych można kupić mieszkanie w małym mieście, średniej klasy samochód albo… komplet luksusowych walizek jednej z najdroższych marek świata – Louis Vuitton. W sprzedaży pojawiła się właśnie seria bagaży francuskiego domu mody zaprojektowana specjalnie dla właścicieli najnowszego modelu BMW.
Marki Louis Vuitton nikomu przedstawiać nie trzeba. O ich damskich torebkach za 100 tysięcy złotych krążą legendy. Koncern od wielu lat utrzymuje się na szczycie listy producentów najbardziej pożądanych towarów luksusowych, a jego klientkami są m.in. piosenkarki Jennifer Lopez, Madonna, celebrytki Paris Hilton, Lindsay Lohan, aktorki Angelina Jolie, Pamela Anderson, top-modelki Gisele Bündchen, Kate Moss, Naomi Campbell, a ostatnio nawet były prezydent Michaił Gorbaczow. Prawdą mówiąc, trudno wymienić jakąkolwiek gwiazdę, która nie miałaby w swojej garderobie torebki ozdobionej słynnym logiem znad Sekwany.
Niedawno firma wypuściła kolekcję walizek o nazwie „Weekender i8”, których design i rozmiary zostały idealnie dopasowane do kształtu i pojemności bagażnika samochodu BMW i8, uważanego obecnie za najbardziej zaawansowany technicznie samochód sportowy na rynku. Pisaliśmy o nim w artykule pod tytułem „Sportowa hybryda i8 od BMW” dostępnym pod adresem: http://www.ekskluzyw.pl/aktualnosci/Sportowa_hybryda_i8_od_BMW,541,0,0. W skład zestawu bagaży wchodzą dwie torby podróżne „Weekender GM i8” i „Weekender PM i8”, jedna torba na akta/laptopa „Business Case i8” oraz osobna na garnitur lub suknię wieczorową „Garment Bag i8”. Seria bagaży została tak zaprojektowana, aby swoim kolorem, stylistyką oraz wykończeniami nawiązywać bezpośrednio do niemieckiej limuzyny. Dla przykładu czarny kolor walizek jest identyczny z czarnym kolorem karoserii auta, uchwyty bagaży wykonano z naturalnej, barwionej skóry zgodnej z modystycznym stylem monachijskiej firmy, a mikrofazowa podszewka toreb wykończona została w kolorach „Black” i „Electric Blue”, które korespondują z barwami marki BMW. Ponadto wszystkie walizki zdobią skórzane przywieszki na wizytówkę. Podobieństw jest zresztą znacznie więcej i dotyczą one również filozofii, jakie wyznają obie firmy: „Ta seria podróżna odzwierciedla wspólne dla BMW i Louisa Vuittona wartości: kreatywność, techniczną innowację i styl” – wyjaśnia Patrick-Louis-Vuitton, szef działu ds. wyrobów specjalnych Louis Vuitton i prawnuk założyciela firmy.
Tym, co w szczególny sposób wyróżnia linię bagaży „Weekender” na tle konkurencji, jest materiał, z którego zostały uszyte. Francuscy projektanci zbyt dosłownie potraktowali zlecenie z Niemiec, gdyż wykonali torby z tego samego materiału co i karoseria pojazdu – to znaczy z włókien węglowych. Ten nowoczesny materiał wyróżnia się niebywałą trwałością, stabilnością, lekkością i odpornością na uderzenia, otarcia i dziurawienie, czyli chroni przed wszystkimi przykrymi niespodziankami w podroży. Ekskluzywna wycieczka z bagażami francuskiego domu mody to nie tylko szczyt elegancji i prestiż, ale także zagwarantowane bezpieczeństwo dla naszych ubrań. Na niezniszczalnych walizkach nie mogło, rzecz jasna, zabraknąć znaku firmowego koncernu (szachownica Damier) oraz wygrawerowanego laserowo logotypu.
To nie pierwszy taki przypadek, kiedy Louis Vuitton projektuje serię walizek adresowaną pod konkretny pojazd. Nie tak dawno firma wypuściła na rynek serię męskich walizek o nazwie „Mon Monogram” przeznaczonych do prywatnych samolotów odrzutowych. Zaskakiwać może fakt, że ceny były niższe i mieściły się w granicach od 3 tys zł za model „Keepall 55” do blisko 10 tys zł za najdroższy „Pégase 55”.
Obecna kolekcja Louisa Vuittona „Weekender” będzie dostępna wyłącznie na zamówienie i tylko w wybranych salonach firmy zlokalizowanych w Monachium, Mediolanie, Londynie, Paryżu, Moskwie, Dubaju, Nowym Jorku i Los Angeles. Warszawskiego sklepu niestety nie ma na liście. Być może francuscy projektanci zauważyli, że u nas w kraju większość kierujących BMW nosi dres i elegancka kolekcja walizek nie będzie im pasowała.
Grzegorz Altowicz / Ekskluzyw.pl