Inżynierowie Lexusa opracowali najnowszy układ hybrydowy, który zapewnia najniższe zużycie paliwa oraz najmniejszą emisją zanieczyszczeń. Spełniając powyższe jednocześnie dostarcza niebywałą moc, która zapewnia płynne przyspieszanie w całym zakresie prędkości.
Układ napędowy spalinowo-elektryczny wykorzystany do napędu luksusowego modelu oznaczono liczbą 450. Nie jest to jednak liczba określająca pojemność skokową silnika spalinowego, ale nawiązanie osiągami układu hybrydowego do mocy klasycznych silników spalinowych o pojemności właśnie 4.5 litra w układzie widlastym V8.
Nowy model GS 450h wyposażony jest w szeregowo-równoległy napęd hybrydowy. To on umożliwia silnikowi spalinowemu napędzanie silnika elektrycznego o wyrafinowanej konstrukcji (tryb pracy szeregowej). Ale także silnik spalinowy wspólnie z silnikiem elektrycznym mogą przekazywać jednocześnie napęd na koła pojazdu (tryb pracy równoległej). Układ hybrydowy modelu GS 450h może również pracować w trybie napędu elektrycznego.